W dniu 6 listopada dzieci z grupy IV brały udział w zajęciach „Chcę mieć złote serce”, pod kierunkiem nauczyciela U. Babicz, których głównym celem było rozpowszechnienie wśród najmłodszych działań promujących priorytetowe wartości w życiu człowieka – kształtowania stałych sprawności w czynieniu dobra. Przedszkolaki wdrażały się do respektowania praw swoich i innych osób – zwracały uwagę na indywidualne potrzeby każdego człowieka ( zabawa w kole z pedagogiki zabawy „Aktywne pudełko” ze scenkami sytuacyjnymi – przy słowach piosenki „Dzielmy się dobrem”). Przedszkolaki uczyły się oceniać zachowania w kontekście podjętych czynności oraz przyjętych powszechnie norm. Dzieci rozpoznawały i nazywały wartości związane z zachowaniem społecznym (zabawa ruchowa „Magiczne słowa”, zabawa dramowa „Kartka papieru”), wdrażały się do myślenia przyczynowo – skutkowego, uczyły się empatii wobec osób niepełnosprawnych, odtwarzały scenki sytuacyjne, uczyły się jak gestem przekazać słowa powitania wobec osoby głuchoniemej. Słuchały opowiadania „Drzewo dobrych słów” i o spadających z niego liściach, na których zawarte zostały zwroty grzecznościowe: przepraszam , dziękuję, do widzenia, dzień dobry, poproszę, do zobaczenia, jak miło. Następnie metodą burzy mózgów dzieci próbowały odpowiedzieć na pytanie: co to znaczy mieć złote serce; następnie je malowały i ozdabiały brokatem, by wraz z imionami przykleić je do drzewa.
opis: Urszula B.
opr. graf: Beata S.
fb: Natalia K.